Alweer een vroegertje vandaag, de wake-up call kwam opnieuw om kwart voor 6, het ontbijt was om half 7 en de bus zou om 7 uur vertrekken.
Zou, want met een lege accu kom je niet ver. Uiteindelijk werd onze bus door een andere bus gereanimeerd en vertrokken we drie kwartier te laat voor onze 5 uur durende reis naar de hoofdstad van China: Beijing, met 20 miljoen inwoners.
Daar aangekomen ontmoetten we onze laatste gids deze reis die ons het nodige over de Beijing gaat vertellen en stapten we over op een andere bus die ons de laatste dagen hopelijk gaat brengen waar we naar toe willen.

Na het overladen van alle bagage zijn we meteen doorgereden naar Yiheyuan, het keizerlijke Zomerpaleis. Ook dit is weer een gigantisch groot complex met een corridor van ruim 700 meter langs het grote meer en met alweer mooie bouwwerken zoals de Seventeen-Arch brug, een prachtige grote pagode, mooie paviljoenen en een grote marmeren boot. Het grote kunstmatige Kunmingmeer werd aangelegd naar voorbeeld van het West Lake bij Hangzhou waar we al eerder geweest zijn.

Eind van de middag werden we afgezet bij ons hotel en konden we de rest van de avond zelf invullen. In de buurt van het hotel, onderweg naar een Italiaans restaurantje, hebben we in het donker zelfs nog een cache gevonden! Nog wat verder gelopen om het grootste LED-scherm van de wereld te zien en daarna een lekkere pasta en salade gegeten.